tirsdag 25. oktober 2011

Välkommen till vårt kök

Idag är en trött dag. Men solen skiner inte och jag hittar ingen ursäkt för att inte göra något av allt det jag borde ha gjort när solen sken, men då kunde jag inte, för man får inte städa när solen skiner. Trötta dagar kan jag äta hur mycket som helst. Något sött? Ja tack! Som tur var har jag bara russin. Och butiken är alltför långt borta för att jag skulle få köpt något annat. Mycket bra. Medan jag sitter här och känner på tröttheten (som nog enkelt kan förklaras av att lilla B som är 5 mån. vaknade x-antal gånger på natten och ville ha mat) kan du få se några bilder av det som är på väg att bli vårt fina lilla kök.



Sommaren 2010


Höst 2011. Där fönstret är blir det en dörr/öppning till vårt tillbygg med badrummet och den nya ingången.

Allt i köket är platsbyggt. Skåpet under diskbänken är byggt av den gamla panelen som fanns på köket. Kakel över diskbänken + överskåp saknas.


Dörren skall målas och vårt skafferi städas ;)



Fönstret som ni ser på de första bilderna skall vi flytta hit (tror ni förstår var jag menar;). Bänken med de gröna dörrarna är från en gammal skola som revs. Den är ca 100 år gammal och vi räknar med att den skall leva 100 år till. Alla fina detaljer på bänken har jag satt dit för att göra bilden mer äkta. Annars är den helt... tom ;)
  Den dagen vårt hus är... mer färdigt... kommer vi att ha vårt köksbord i "kammarset" som ligger bredvid köket och som just nu fungerar som dotterns rum (bilder kommer senare). Då får vi massa golvplats i köket där barnen sen kan ha sina leksaker och som vi kan snubbla i då vi lagar mat (varför behövs egentligen mer än ett rum när barnen bara vill vara just där man själv är?)

   
 






6 kommentarer:

  1. Vilka härliga detaljer ni har i ert hus! och ett skafferi - åh!

    SvarSlett
  2. Tack, tack! Jag blir ju jätteglad när du säger så. Själv ser man ju mest allt som int är som det skall ännu ;)

    SvarSlett
  3. Och om du menar de fina detaljerna vi har på vår bänk kan jag köpa med dem från matbutiken och ge dem till Sandra så kan hon ge vidare till dig ;) De gröna plastpåsarna är visst väldigt populära och alla tar med en eller flera när de handlat;)

    SvarSlett
  4. Jag kommenterade redan igår, men kommentaren syns inte nu. Måste ha blivit något fel. Men urmysigt kök! Där skulle jag trivas och skulle kanske till och med få ihop till en smörgås.

    SvarSlett
  5. Åh! Så kul Sandra =)=)

    SvarSlett
  6. Och tack skulle jag oxå skriva =)

    SvarSlett