mandag 17. oktober 2011

Någonting nytt...

Oj så spännande! Känner inte helt igen mig själv - en egen blogg? Det har tagit mig några år att förstå mig på det här med blogger. Och så nu, de senaste månaderna hittade jag några intressanta blogger där intressanta människor skriver om intressanta saker. Och deras blogger inspirerade mig där jag satt i min soffa i min egen vardag och kanske kände mig lite utanför. Det fanns en tid då jag skrev... ofta och mycket. Men så glömdes det bort. Och nu bet en liten tanke sig fast i mitt huvud och den försvann inte. Som så många av alla de andra tankar jag har och som jag glömmer och inte hittar tillbaka till igen. Så nu börjar jag skriva den här bloggen där jag kanske kan dokumentera lite av det här "småbarnochrenoveragammalthussamtidigtjättesmartaprosjekt" som jag och min man står mitt i just nu. Trötta, lyckliga och spända över att se hur våra drömmar börjar ta form...
Lektion 1: Det är bra att stanna upp ibland och se tillbaka och minnas hur mycket man längtade efter något - när man sen står mitt i det man längtade efter och inte alltid vet hur man skall orka komma vidare.

3 kommentarer:

  1. Men vad kul! Kommer att följa din blogg med STORT intresse! Kram.

    SvarSlett
  2. Roligt! Kanske man får se lite nya foton nu då? :)

    SvarSlett
  3. Sandra tipsade om din blogg - följer gärna med i era projekt, det låter jättespännande! ja, och ganska mycket som vardagsrrealism - vi kör också småbarn+renovera gammalt hus-racet just nu :)

    SvarSlett