søndag 1. januar 2012

Minnen och sånt.

Så är det nya året här. Och jag kan se tillbaka på året som gått med tacksamhet och glädje. Det var ett år med många nya inslag i vårt liv.
Bl.a. innehöll det följande:


Vintern 2011
*En noggrant uträknad plan för hur vi skall få huset tillräckligt färdigt så att vi kan bo där. Planen fungerar överraskande bra.
*En skrattretande stor mängd med skrapning, slipning, målning, slipning, spikning och byggande håller oss i sitt grepp. Och det vi vet, utan minsta tvil, är att det kommer att fortsätta in i 2012...
*Ett gäng med härliga människor som hjälper oss!


Våren 2011
*En inflyttning till vår gård Mellombøkasa!
*En mycket stor mage som fortsätter att växa långt efter den beräknade tiden.
*En fantastisk babypojke som föds lördagen den 21.05.
*En stor mängd med Lycka.


Sommaren 2011
*En fantastisk familj och härliga vänner på besök i flera omgånger. Det finns inget bättre!
*En sol (ibland), en hel del värme och några strandbesök.
*En hög med spikar och brädor, av vilket mannen bygger något som liknar på något som en gång skall bli ett badrum och ett gästrum.
*En fruktansvärd tragisk dag den 22.07. En dag som förändrar landet jag bor i.



Hösten 2011
*Några veckor med stora mängder 3 års-trots och ett (tror vi) övertrött barn. Två till tider förvirrade föräldrar som tycker allt de gör är fel. Men det blir bättre. Mycket bättre.
*En stor och mycket glad babyson.
*En väldigt fin resa till Finland, ensam med barnen. Och hemma en man som jobbar som en hjälte för att vi skall få komma tillbaka till ett hus som är lite mer klar för den kalla vintern.
*En kall vinter som aldrig kommer men hösten varar helt till jul.
*En julvecka med härliga familjedagar och jag äter skrattretande stora mängder finsk choklad.

                                

Livet år 2011. Detta var ett år där jag ofta överväldigades av en enorm tacksamhet för allt jag har i mitt liv. Det är en god känsla som jag gärna tar med mig vidare in i 2012. Vi har det mycket bra. Helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. sounds like some good shit!!! //Bo

    SvarSlett
  2. Jepp Bo. Hoppas du oxå har någo "good shit" från förra året ;)

    SvarSlett