lørdag 21. januar 2012

"Det gröna huset"?

Den senaste veckan har jag, i ärlighetens namn, haft några känslosamma stunder där jag tvivlat på vårt prosjekt. Att sådana dagar kommer visste jag ju nog. Vi gör det vi har möjlighet till med de resurser vi har, både ekonomiskt och tidsmässigt och ja, energimässigt. I perioder (som nu) går det så långsamt att ja, det går bara så otroligt långsamt. Min man jobbar envist på. Med studier och jobb och familj - delar som var för sig enkelt  skulle kunna kräva all hans tid och energi. Vi hittar en sorts balans. Vi lever ett liv vi njuter av. Och jag skulle inte ha valt annorlunda. Vi skulle inte ha valt annorlunda.

"Det gröna huset". Alla som läst och läser min blogg och inte är färgblinda, ser att vårt hus inte är grönt. Det är vitt, med inslag av smutsigt grått och några andra obeskrivbara färger som uppstått genom flera tiår.

Vi har skrapat på ytan och sett att huset en gång var grönt. Vi skall byta den utvändiga panelen (eftersom den nuvarande inte är original) och en dag kommer vårt hus att ha en ljus, grågrön färg med en mörkare nyans runt fönstrena och andra utvändiga detaljer. "Det gröna huset" är en framtidsvision, är ett av våra mål. Därav namnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar