tirsdag 17. januar 2012

Vad vi gör och sånt

Jag börjar där jag slutade senast. Fönstrena är inte färdigt målade ännu. Ja, jag är långsam och det är bara att konstatera. Det finns några faktorer som påverkat mitt målningsarbete men jag skall inte skriva om dem här eftersom det kan uppfattas som om jag försöker bortförklara det faktum att jag är långsam. Långsam med att måla alltså. Jag är snabb på att läsa böcker, springa och diska.

Det här sysslar vi bl.a med för tillfället:
Dottern leker. Mycket och ofta och helst tillsammans med någon.
Lillebrorn rullar runt och försöker dra sig framåt vilket resulterar i att han hamnar bakåt.
Pappan jobbar och renoverar och studerar och leker.
Mamman diskar snabbt och mycket och läser och leker. Och springer. Och målar, långsamt.

Våra vardagliga sysslor bryts dock ofta av många intressanta små händelser. Besök av vänner och besök till vänner. Vi uppehåller oss uthomhus och konstaterar det faktum att vintern har varit och fortfarande är mycket mild. Om jag någonsin tidigare hade velat beskriva hurudan vinter jag vill ha om jag skulle bo i ett halvisolerat hus utan dusch och WC, skulle jag antagligen beskrivit en sådan vinter som vi har haft och har  just nu. Lite snö och lite kallt. Och uansett hur vintrigt det plötsligt skulle bli så är dens tid snart över.

Och så skrinnar vi på vår äng


Och så isolerar vi golv


Och så är vi söta
 

1 kommentar: