onsdag 2. november 2011

Gröt och soving (mammalivs varning!)

Så här spännande är vår vardag just nu. Första skeden med gröt prövade vi för snart 2 veckor sedan.
Mmm, nja... kanske?!

Och så här ser det ut nu.

Igen???
 Intresset är inte stigande. Kan hellre säga att det sjunkit. Känns nästan som om det kommer mera gröt ut, än den ena skeden jag fått in. Intressant fenomen tycker jag. Storasyster var likadan och därför började jag invänjningen av mat tidigare den här gången. För den här mamman har en stor längtan efter en grötfylld baby som sover hela natten (förhoppningsvis). Jo fortare desto bättre. Gråa novemberdagar i kombination med amning x-antal gånger per natt och några droppar med snarkande man är mer effektivt än något sömnpiller. Jag kan somna var som helst, när som helst. Det gjorde jag igår kväll och kvällen före det. Inte en vettig tanke att blogga om. Men jag tar det igen. Snart fungerar hjärnan igen. Undrar bara var man beställer såna här matglada babyer? Och varför min baby är matgladast på natten?

Jag vet. Alla är de olika. Och det finns säkert babyer som sover mindre, skriker mer och som inte lugnar sig uansett vad man gör. Men det gör mig inte piggare fast jag tänker på det. Jag ber inte om mycket. Fem timmar sömn i sträck? Ja tack!
(Och en dag skall jag göra en studie över hur mycket tid småbarnsföräldrar använder på att tänka på, tala om eller skriva om sömn och bristen på sömn. Det är rent otroligt hur stort tema det kan bli i ens egen lilla värld =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar