tirsdag 15. november 2011

Suck

Jag uppdaterar sällan just nu. Och jag suckar, eftersom jag så gärna vill skriva långa blogginlägg om diverse olika teman som intresserar mig för tillfället. Men inspirationen och energin, som är som störst tidigt på morgonen (ja faktiskt!), signar långsamt ned för att nå botten sån ca kl 13 (och ja - då är ju mer än halva dagen kvar!). Efter det lever jag på en sparlåga jag inte trodde fanns. Men det är helt okej.

Vissa dagar, veckor och ja, månader är bara sådana. Fyllda av en bit "Trött hemmamamma" med sjuka barn och några delar "Studerande pappa" som behöver datorn på kvällarna. Blanda detta med en del långsamt framåtskridande renoveringsarbete och några (=4st) fönster som måste målas (men som inte vill måla sig själva och som därmed upptar en stor del av tankeverksamheten hos "trötta mamman" som lovat dem (eller mannen) att hon skall måla dem... snart). Tillsätt några skvättar egentid där det roliga som skall göras noggrant planerats in - men som slutar halvsovandes på sängen med en bok liggandes på golvet och en uppäten choklad (hur chokladen verkar ha en förmåga att bli uppäten medan boken förblir oläst - det har trötta mamman ännu inte listat ut).
Men här har vi iallfall ingredienserna i mitt liv just nu. Men jag njuter. För vi har haft några av de vackraste höstdagarna man kan ha. Och vårt hus är ännu varmt och skönt fast dagarna har blitt kallare.

Tacksam.


Vi har fått upp panelen - nu väntar vi bara på några snart målade fönster.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar