torsdag 19. desember 2013

Jul och sånt

Vi lever och vi har det bra! Så otroligt svårt att bara ta tid till att sätta sig ned på kvällarna och skriva lite. Och så har jag några böcker jag börjat läsa och som vanligt när jag läser gör jag inget annat just då. "Tjuvläser" så fort jag får en lite längre minut här eller där. Jag slukas fullständigt upp och får inget annat gjort före jag har läst den färdigt. Vilket jag äntligen fick idag då barnen såg på en DVD medan det regnade en liten skvätt.

Julen närmar sig också här. Men det är långt ifrån julhysterin vi har hemma. Lite lugnare, lite somrigare och lite mindre tjat om julklapparna och maten. Riktigt skönt faktiskt. Martin har ledigt en hel vecka och vi planerar in lite strandbesök och några middagar med nya och gamla vänner. Julgranen står i huset (bild kommer) och ute plockar vi blommor. Jag hittade något som liknar på mörk sirap så några portioner med knäck skall nog kokas och ätas med gott humör.

Barnen trivs bättre och bättre. Mellanbror bubblar av norska ord och frågar om allt och inget. Han är på ett strålande humör för det mesta. Storasyster trivs också. Hon fångar nog upp en hel del mer av spåket än vi egentligen vet och på julklappshandlingen mitt i veckan sade jag min vana trogen något "hemligt" till Martin angående en present till just henne. Att hon sen vid middagsbordet glatt förklarade att hon visste vad hon skulle få av "julenissen" eftersom hon förstått vad vi sagt hade jag inte räknat med. "Nå må dere hviske hemlighetene, for jeg skjønner hva dere sier!" Ja, ja...
Lilleputt babyen har fått två tänder och lyfter rumpan och drar sig framåt när han ser något han verkligen vill ha. Ibland går det bakåt och ibland rullar han runt. Men han har definitivt blivit större.

Så det händer här. Fler bilder kommer senare i helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar