søndag 13. januar 2013

Den som väntar länge... kan ibland få vänta väldigt länge

Vad skriver man då man tänkt börja blogga igen efter en oplanerad paus på ca 10 månader? Tja, att pausen inte berodde på mycket annat än ett trögt internet som gjorde att varje blogginlägg tog skrattretande mycket tid. Tid jag helt enkelt inte ville använda till att sitta inne då vårsolen sken in genom fönstret. Och så kom jag aldig helt igång igen fast hösten och mörkret kom.

Jag gör ett nytt försök och hoppas upplastningen av bilder går fortare nu.

Vi är fortfarande 4 stycken som bor här på gården. De 2 äldsta har inte förändrat sin nämnvärdigt. De 2 yngsta har lärt sig så många nya saker att jag kunde skriva flera blogginlägg bara om det. Storasyster är så stor nu och det är bara lite kvar av det att vara "liten" (tycker hon själv). Idag värmde hon lunch till hela familjen. Lillebror går, äter själv, skrattar, busar och charmar. Han säger kacka och går in i badrummet så vi kan byta blöja (lägg märke till ordet badrum... Vi har alltså nu ett rum i vårt hus som är vårt badrum!)

Vi går inte längre till grannen och duschar. Det är ganska mycket skönare att göra det i vårt eget hus! Vattnet rinner i tre handfat istället för ett. Vi har en varm ingång istället för den gamla där snön blåste in genom hålet under ytterdörren (ingången finns kvar men fungerar för tillfället som en kaotisk lagringsplats med mängder av kläder... överallt). Under hösten har det jobbats och ordnats och byggts så när julen kom tog vi en välförtjänt paus. Det behövdes. Under två veckor rätt före jul oppgraderades huset så totalt att vi ännu inte helt har vant oss. Vi har t.om. en diskmaskin! Åh, som jag längtat efter den!

Mycket återstår här på nedre våningen... men vi är på god väg. Sen är det bara att ta itu med övre våningen. Det är där mössena har uppehållt sig så långt i vinter. Inte ett enaste besök i nedre våningen har vi haft! De myser säkert i alla de högar med osorterade kläder som ligger och väntar på mig.

Jag vet, jag vet. Bilder kommer. Men inte just nu. När jag tittade igenom alla bilder ser jag ju att jag inte har ett enaste "ordentligt" foto av våra nya rum. Men det kommer nog. Iallfall om inte alltför länge.Medan ni väntar kan ni se hur stora vi har blivit!


Julafton på Mellombøkasa

Snö!!


Lucia på dagiset
 Ja, då kan iallafall familjen och vännerna i Finland igen följa med på vad som händer här hos oss. De som bor i Norge och i närheten får allra helst komma på besök ;)
 Välkommen tillbaka! Och jag beklagar min paus.


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är tillbaka! Det verkar ha hänt mycket i huset sen i somras. Hör av dig om du vill ha hjälp med en header :)

    SvarSlett
  2. Ja, det kan nog behövas lite hjälp ;)Skall bara få ordning på mina bilder nu först. Vill gärna ha en enkel och fin header men jag är helt inkompetent =) Återkommer. Och ja, det här hänt massor! Nu bor vi ju liksom i ett.... hus ;)

    SvarSlett