onsdag 16. januar 2013

4+1

Om de bara kunde bli leverade så här enkelt...


Jag skrev att vi var fyra stycken som fortfarande bodde här på Mellombøkasa. Det är ju helt sant. Samtidigt räknar vi ju ganska så mycket med den lilla personen som sparkar mer och mindre vilt. Som fortfarande bor i min mage men som en dag i maj kommer att flytta ut och samtidig in här tillsammans med oss. Jag är 5 1/2 månad gravid. Det är spännande och också lite tröttsamma tider.

Storasyster älskar redan den lilla babyen och "kosar" med magen och pussar då hon hinner. Lillebror är lyckligt omedveten om att han en dag, just runt sin 2-års dag i maj, kommer att få en gåva han nog inte kan föreställa sig. Mellanbarn får verkligen lära sig att dela uppmärksamheten med andra. Vi får kompensera med lite extra kramar. 

Vi är otroligt tacksamma. Vi har fått våra barn nästan helt som vi tänkt. Jag har inte haft problem med att bli gravid. Det är verkligen, verkligen inget jag tar för givet. Vi är ödmjuka över att allt har gått så bra. Och nu när huset äntligen börjat likna på ett vanligt hus med, om inte stor, men ändå helt tillräcklig plats för oss just nu - blir det igen att finna några kreativa lösningar tills vindsvåningen är färdig. Varför göra det enkelt när man kan göra det lite mer kompliserat?

Ursäkta annars min eländiga blanding av svenska och norska. Jag ser helt enkelt inte alltid när det blir fel. Och ibland ser jag att det är fel men klarar inte av att hitta den riktiga svenska grammatiken eller orden. Det är tragiskt, jag vet. 

Och så en av de bästa texter jag någonsin läst. Att jag har missat denna förstår jag inte. Nalle Puh har mycket att lära oss.

                   "Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, 
                     av att bara ströva omkring alldeles ensam, 
                     lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."
                                                                                 Nalle Puh




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar