torsdag 9. februar 2012

Tråkig renovering?

Vi renoverar och bygger fortfarande. Men det är betydligt tråkigare att skriva om "att bygga nytt" än att berätta om renoveringen av den gamla delen. Och eftersom den nya delen definitivt är i fokus just nu händer det inget mer spännande än; isolering av golvet och ja... sånt där målande av fönster.

Jo. Jag målar ännu. Jag har faktiskt bara en enda liten sida av ett fönster kvar, som står och torkar "as I write". Jag skulle kunnat varit väldigt nöjd och med stolthet berättat att det är ca 15 minuter med jobb kvar och så är jag färdig. Jag skulle kunnat göra det om det inte varit för att det är nästan tre pinsamma månader sedan jag första gången skrev om de där fönstrena och mitt målande. Jag är glad att min man inte jobbar lika långsamt som mig.

Till mitt försvar kan jag ju berätta att de 4 fönstrena som innehåller 8 separata delar som skall målas på varje sida måste torka ca 4 dagar mellan de 3 varvena jag har målat (och hops - när jag skrev det sån kan man ju nästan inbilla sig själv att man varit snabb). Uansett. Det återstår 15 min. 15 min! Och så skall jag börja måla dörrlister...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar