lørdag 3. desember 2011

Frågor

Vad sa du mamma?
Hvorfor det mamma?
Vad är det mamma?

Glädjen av att ha en 3-åring i huset. Är alla frågor. De tre översta frågorna går igen. Ofta. De varvas med; "Jag kan själv mamma". Och en hel del argumentation när jag sagt nej och hon har hundra olika förslag på hur vi kan göra så att hon ändå kan få som hon vill. Det gör mig inte helt galen. Bara nästan. Jag har alltid varit dålig på frågor. Helst vill jag att alla skall förstå vad jag tänker utan att jag måste berätta. Det gör min man galen. Eller nästan. Tillsammans har vi en fin dag inne i vårt hus. Det har varnats för en "liten storm" som skall minska och kanske bli till solsken senare idag. Så långt har den bara ökat i styrka så vi får se. Vi kan ju fortsätta att ha det trevligt här inne. Med alla frågor.

2 kommentarer:

  1. hej, nu har jag ju hittat din blogg. jättekul att läsa! vilka fina ljus ni stöpte, önskar vi varit där. kram dessi

    SvarSlett
  2. Hej igen,

    kom visst under fel inlägg. är inte så säker på det här ännu. jo, frågeåldern är väl trevlig o påfrestande... sen kommer ju en tid när de inte pratar alls om man inte tvingar dem... sa allt har sin tid. kram dessi igen

    SvarSlett