fredag 2. mars 2012

Fördelar

Det finns fördelar och nackdelar med det mesta.

Fördelarna med att bo just här, just nu, är flera. Den ena av dem är utetemperaturen som har visat ca +22 grader ute i "solväggen" i flera dagar nu. Den andra är avsaknaden av snö på vår gård (vilket ju är ett helt vanligt fenomen efter flera dagar med +20 grader på termometern). Det tredje är den fantastiska vårkänslan jag har pga de två ovanstående "fenomenen".

För att riktigt, riktigt njuta av fördelarna kan jag också nämna det faktum att varje gång jag behövt en akut tid till läkaren (pga sjukt barn) så har jag ringt på morgonen, fått en tid genast eller lite senare på dagen, varit in till läkaren och hämtat medicinen på apoteket - allt på ca 1h. Ja, jag måste erkänna att ibland är det telefonkö och jag måste kanske ringa två gånger före jag kommer igenom.

Nackdelen med att bo här är att jag ofta, ofta saknar mina syskon - deras familjer - och mina "barndomsvänner" i Finland. Men efter jag har nämnt alla dessa fördelar menar jag att alla kunde packa väskan och flytta hit! Speciellt efter det extrema snöfallet som jag förstår har valt mitt fd. hemland som sin favoritplats.

För att avsluta detta inlägget skulle jag haft några bilder. Men av en eller annan orsak slår vår dator av sig varje gång - varje gång (!) - jag försöker ladda upp några bilder. Orsaken? Okänd. Och mina eller min mans datakunskaper räcker inte till för att lösa problemet. Vi måste inhämta hjälp. Snart.

Med detta önskar jag en god helg! Våren kommer nog snart till oss alla. Uansett var vi bor =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar