tirsdag 13. mars 2012

Bildlös blogg.

Mitt bloggande utan bilder får fortsätta eftersom datorn ännu inte klarat av att fixa sig själv. Jag lever i ett vår-rus och njuter solen. Har diverse små och stora tankar om barnen, vårt husprosjekt och framtiden. Några dagar goda tankar, andra dagar arga och trötta tankar. Fast tankarna om barnen är ofast bara glada. Att man kan gå runt och vara en så söt och rolig 3-åring är otroligt. Och att vi har en så charmerande 10-månaders "nästanalltidglad" baby som plirar med ögonen och säger; Mmammma! ger mig ett lyckorus varje dag. Uansett om jag är på bra eller dåligt humör.

Dottern hoppad runt på gräset igår och gjorde "konster". Allt skulle jag se på. Allt klarade hon nästan av. Balansera, springa, slå kullerbytta, hjälpa mamma att måla en stol och dra stora kvistar som snart skall brännas ute på ängen. Hon jobbade och kämpade. Och när hon sen låg i pappas famn på kvällen och konstaterade att hon var trött sa jag:

-"Det är ju klart. Som vi har jobbat och målat och dragit kvistar och allt idag".
Varpå hon vänder sig till pappan och säger:
-"Ja, klart at jeg er trøtt pappa. Men du er ikke trøtt. Du har jo bare vært på jobben."

Ja. Hon har sin egen logik.

Hoppas du fortsätter hänga med i min blogg. Med eller utan bilder för tillfället. Det kommer bättre tider =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar