torsdag 24. april 2014

Nedräkning...



11 dagar. Om 11 dagar är vi på väg till flygplatsen. De sista dagarna här känns lite småstressiga - sådär som det väl oftast gör då det skall packas och städas och planeras. Hemresan kommer att bli ca 38h från dörr till dörr om inga förseningar har tänkt blanda sig in i våra resplaner. Att allt skall gå bra och utan problem utgår vi ifrån. Att vi kommer att vara trötta räknar vi med. När vi kom hit var det 12h tids-skillnad men nu är det 14h (pga vinter/sommar tid). 1h=1dag för att komma över jetlagen. Så vi räknar sisådär 14 dagar efter hemkost tills vi fungerar helt vanligt igen. 

Vi älskar verkligen New Zealand! Synd att det måste ligga helt på andra sidan jordklotet. Naturen och klimatet är fantastiskt och människorna härligt avslappnade. Något av det jag gillar allra bäst är ju hur folk klär sig eller inte klär sig. Jeans/shorts, t-skjorta och jandals/sportsandaler fungerar i alla tillfällen. Jag menar alla. Den senaste månaden har vi besökt miljonstaden Auckland och vandrat runt på de gröna kullarna. Jag kommer att sakna allt och alla. 





Auckland och The Sky Tower. Taget från Auckland Harbour Bridge där jag och Martin "bungyjumpade" för 7 år sedan. 

Skytower "up close"

Sky Tower "Up high"

Våra allra finaste älsklingar som det är underbart kul att resa tillsammans med. De är coola  för det mesta.

Soluppgång utanför vårt hus på YWAM basen.

Mangawhai Heads

Här joggar jag några gånger i veckan. Inga problem när man får se sådana här soluppgångar.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar